viernes, 17 de mayo de 2013

IMATGE ARTISTICA I ANUNCI


Abans de començar a analitzar l'anunci i la imatge artística m'agradara dir que he escollit dues imatges semblants per poder comparar la seva aplicació en un anunci i com a obra d'art.

Imatge artística:


La imatge artística que he escollit per analitzar és un quadre pop art de Roy Lichtenstein anomenat “Kiss V”.
En aquesta obra podem veure les cares d’una dona i d’un home que es fan un petó a la galta mentre s’abracen i ella plora.
Si analitzem els elements sintàctics d’aquesta imatge, la primera cosa que podem observar i que crida l’atenció és que aquesta obra esta feta o composta per punts i unes quantes línies negres gruixudes i corbes.
Els colors que utilitza l’autor en aquesta composició són, principalment, el negre per fer les línies, el taronja per fer els punts de les cares, el groc pels cabells de la noia, el vermell pels llavis i el blau fosc.
L’enquadrament d’aquesta imatge està centrada en la cara de la dona, i més concretament en els seus ulls tancats i les llàgrimes.
Per acabar dir que aquest quadre té una estètica còmic i amb molta força i emoció que l’autor aconsegueix només amb punts i algunes línies.


Anunci:



L’anunci que he escollit per analitzar és un espot de la marca de cotxes Volkswagen, i anuncia que el nou Golf GTI pot passar de 0 a 100 km/h en 6.9 segons.
En aquesta imatge podem veure un home conduint un cotxe amb una dona al seient del copilot, inspirant-se en una obra de Roy Lichtenstein i copiant la seva estètica.
Si analitzem sintàcticament l’anunci veiem que el color principal és el gris del fons de la imatge, juntament amb el negre de les línies i el groc del cabell de la dona.
Les línies són totes molt gruixudes, la majoria corbes i algunes d’horitzontals i rectes per simbolitzar moviment i rapidesa.
També podem observar que en una part de la cara de la dona i de l’home hi ha punts i en l’altre part no, però estan just darrere la cara de la dona (als seus cabells). Això ho han fet per simbolitzar que tenien la cara plena de punts però amb la velocitat del cotxe han marxat.
Per acabar, dir que aquest anunci transmet molt de moviment i velocitat gràcies a les línies creades per l’autor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario