Anunci “CAMPARI” - Llei del Tancament
En aquest anunci podem observar un nas i un llavis de color vermell. A
sobre veiem el tap i l’etiqueta d’una ampolla de “Campari”,però no veiem
l’ampolla en si.
Aquest anunci es un clar exemple de la llei da tancament, ja que, tot i que
no veiem l’ampolla, tenim la sensació que hi es ja que la percepció tendeix a
tancar i completar les formes inacabades.
Anunci “ORBIT” - Llei de l’Agrupament
Aquesta imatge pertany a un anuncia de la marca de xiclets “Orbit”.
Hi podem observar unes bombetes enceses i blanques totes juntes que
simbolitzen una boca somrient.
L’anunci utilitza la llei de l’agrupament, que consisteix en organitzar els
elements que percebem entorn a formes simples i ja conegudes.
Es a dir, percebem les bombetes però les agrupem veient una boca somrient.
Anunci “SMIRNOFF” - Llei del Contrast
En aquest anunci de la beguda “Smirnoff” podem observar una ciutat plena de
cotxes i transit, amb edificis alts i un cel fosc. Al centre, darrere d’una
ampolla d’”Smirnoff” veiem a dos ciclistes enmig d’una carretera envoltada de
boscos i amb un cel blau.
L’anunci es un exemple clar de la llei de contrast, que consisteix en que
un del elements es distingeix per la seva singularitat, en aquest cas, els
ciclistes contrasten amb la ciutat grisa que veiem al fons.
No hay comentarios:
Publicar un comentario