viernes, 17 de mayo de 2013

LLEIS DE GESTALT


Anunci “CAMPARI” - Llei del Tancament



En aquest anunci podem observar un nas i un llavis de color vermell. A sobre veiem el tap i l’etiqueta d’una ampolla de “Campari”,però no veiem l’ampolla en si.
Aquest anunci es un clar exemple de la llei da tancament, ja que, tot i que no veiem l’ampolla, tenim la sensació que hi es ja que la percepció tendeix a tancar i completar les formes inacabades.




Anunci “ORBIT” - Llei de l’Agrupament

Aquesta imatge pertany a un anuncia de la marca de xiclets “Orbit”.
Hi podem observar unes bombetes enceses i blanques totes juntes que simbolitzen una boca somrient.
L’anunci utilitza la llei de l’agrupament, que consisteix en organitzar els elements que percebem entorn a formes simples i ja conegudes.
Es a dir, percebem les bombetes però les agrupem veient una boca somrient.


Anunci “SMIRNOFF” - Llei del Contrast

En aquest anunci de la beguda “Smirnoff” podem observar una ciutat plena de cotxes i transit, amb edificis alts i un cel fosc. Al centre, darrere d’una ampolla d’”Smirnoff” veiem a dos ciclistes enmig d’una carretera envoltada de boscos i amb un cel blau.
L’anunci es un exemple clar de la llei de contrast, que consisteix en que un del elements es distingeix per la seva singularitat, en aquest cas, els ciclistes contrasten amb la ciutat grisa que veiem al fons.

No hay comentarios:

Publicar un comentario